Vår julkampanj: Ett rättesnöre för ökad mångfald

Publicerad 13 november 2013

Idag lanserar Rättviseförmedlingen sin första större insamlingskampanj ”Rättesnöret” – där privatpersoner och företag i samband med jul erbjuds att köpa ett presentsnöre för 50 kronor/meter.

Kampanjen syftar dels till en varumärkesförflyttning, dels att samla in pengar till Rättviseförmedlingens verksamhet.

– Vi behöver bli bättre på att berätta att Rättviseförmedlingen är en ideell aktör som behöver ekonomiskt stöd från privatpersoner och företag för att bedriva vår verksamhet, säger Andreas Drufva, marknadschef på Rättviseförmedlingen.

–  Målet är att innan jul samla in minst 100.000 kronor till vårt arbete för ökad mångfald och jämställdhet.

Kampanjen har tagits fram av Rättviseförmedlingens reklambyrå YouMe Agency. Rättviseförmedlingen är en pro bono-kund på byrån. Webbyrå är EarthPeople.

– Vi är glada och stolta över att hjälpa Rättviseförmedlingen i deras viktiga arbete, säger Anna Wallin, projektledaree på YouMe Agency.

– Eftersom Rättviseförmedlingen har noll mediabudget har vi försökt att skapa en kampanj som säljer sig själv med hjälp av Rättviseförmedlingens starka närvaro i sociala medier.

Korta fakta:
Beställare: Rättviseförmedlingen, Andreas Drufva
Byrå: YouMe Agency
Projekt & produktionsledare: Anna Wallin
AD: Kalle Berglind
Copy: Martin Johansen
Formgivare: Malin Eriksson
Illustratör: Dan Berglund
Webbyrå: EarthPeople

Vill du sprida ordet om Rättesnöret i dina egna kanaler? Välj då att spara hem någon av våra banners här nedanför.

250×360

250x360

300×250

300x250

520×200

520x200

960×140

960x140_stor

1060×150

1060x150

1100×210

1100x210(1)