Cision ny huvudsponsor till Rättviseförmedlingen

Publicerad 13 februari 2014

Rättviseförmedlingen är glada över att presentera sin första huvudsponsor: Cision, en ledande leverantör av tjänster och verktyg för kommunikation och PR.

Två smarta produkter. Som samarbetar. Med varandra. Det är resultatet av att Rättviseförmedlingen och medieföretaget Cision nu ingår ett samarbetsavtal där fokus ligger på att utveckla nya tjänster för journalister och kommunikatörer med syftet att bättre spegla Sverige som det ser ut idag.

– Vi vet att journalisterna vill men inte alltid ges förutsättningar att spegla det moderna Sverige. Rättviseförmedlingen erbjuder ett konkret och kostnadsfritt verktyg där vi genom sociala medier tar fram listor som bidrar till en representation som bättre avspeglar samhällets sammansättning av individer, säger Seher Yilmaz, ordförande för Rättviseförmedlingen.

– Idag är det framför allt privatpersoner som bidrar med namn till dessa listor, men vi ser en stor potential i att professionella kommunikatörer kan bidra till listorna genom att tipsa om personer och kompetens som finns på deras arbetsplatser, fortsätter Seher Yilmaz.

Cision och Rättviseförmedlingen utvecklar nu en tjänst där företag, organisationer och PR-byråer kan hjälpa Rättviseförmedlingen med efterlysningarna och att fylla på med kompetens på Rättviseförmedlingens listor.

– Media har idag problem med att spegla Sverige korrekt, samtidigt som många kommunikatörer skulle vilja hjälpa till med just detta. I takt med neddragningarna på de traditionella medieredaktionerna så kommer denna situation inte lösa sig själv. Därför vill vi tillsammans med Rättviseförmedlingen vara med och utveckla relationen mellan journalister och kommunikatörer så att det moderna Sverige speglas bättre i media, säger Alexander Mason, sälj- och marknadsdirektör på Cision.

Samarbetet mellan Rättviseförmedlingen och Cision presenteras närmare vid ett seminarium på Näringslivets hus den 5 mars. För information och anmälan, klicka här.